Április 13-án Túrkevén kezdődött meg az autocross OB 2014-es szezonja.
A versenypálya tökéletes állapotban várta a versenyzőket, hála Ábrahám Károlynak, aki mindent megtett a sikeres rendezvény érdekében.
Mindenki kíváncsian várta, mi az igaz a holtszezonban folyó találgatásokból, pletykákból, vajon kik állnak rajthoz az idei szezonban.
Nos, ami a Buggy1600 kategóriát illeti, meglehetősen foghíjas volt a Keviringen, mindössze 4 versenyző alkotta a mezőnyt, közöttük megtalálható volt Szabó Krisztián, a tavalyi Autocross EB bajnoka, aki tesztelni hozta el autóját. Ott volt még a rajtnál Klenáncz Szabolcs, Zámbó Mihály és Szabó Oszkár. Hiányzott a megszokott indulók közül a tavalyi OB első Brezovszki Sanyi, illetve Radák Attila.
A SuperBuggy kategóriában 8 versenyző indult, ahol régi-új versenyzőként Vörös Tibor tért vissza ismét az autocrossosok táborába, valamint Ábrahám Károly, Istókovics István, Tóth Sándor, Lux János, Tóth Richárd, Oros Sándor és Klenáncz József alkották az indulók névsorát.
Ebben a kategóriában is van még pár autó, ami nem készült el a korai szezonkezdetre, reméljük Szeghalmon már velük is találkozhatunk.
Sajnos a Touring Autocross kategóriában egyetlen induló sem volt, Kis Ádám vadonatúj Mitsubishi Coltja nem készült el a nyitó versenyre.
Az idei szabályok szerint a szabadedzéssel kezdődött a program, ahol már izgalmakban sem volt hiány. Előbb Tóth Sanyi autójából törtek elő vészjósló lángok a depóba való kihajtáskor, majd Ábrahám Karesz autója is lángra kapott egy borulást követően. Szerencsére mindkét versenyző folytathatta a versenyt, Tóth Sanyi autójánál az olajgomba csatlakozása lazult le, ettől folyt ki az olaj a kipufogóra, Karesznál pedig az olajszűrőből kifolyó olaj kapott kis időre lángra.
Zámbó Misi autójában a motor adta be a kulcsot, csak 2 henger működött, ő kénytelen volt ezt a versenyt idejekorán befejezni.
Az előfutamokban is kellemes csatározásokat láthatott a szépszámú közönség, főleg a SuperBuggy kategóriában, ahol a 8 versenyző együtt rajtolt minden futamban.
Itt is volt azonban egy szenvedő alany Oros Sanyi személyében, aki egy borulást követően, a következő futamban jobb hátsó kerekét veszítette el oly módon, hogy a döntőben már nem is tudott rajthoz állni.
A Buggy1600 döntőjének rajtját követően Klenáncz Szabolcs állt az élre, Szabó Krisszel a nyomában, őket Szabó Oszi követte.
Klenáncz szépen tartotta az előnyét 3 körön keresztül, ám egy gödör megdobta autóját és máris a pályát övező töltés szakította ki bal első kerekét, ezzel átadva az első helyet Szabó Krisztiánnak, akit Szabó Oszkár követett a célban.
A SuperBuggy döntő első sorában Tóth Richárd, Ábrahám Károly és Klenáncz József – aki új, mitsubishi motort épített idei autójába – várták a rajtjelet.
A rajtot Karesz kapta el a legjobban, mögötte Tóth Ricsi és Klenáncz József következett. A középmezőnyt az új autójával debütáló Vörös Tibi vezette Tóth Sándor, Istókovics István és Lux János előtt. A negyedik kör végén azonban Vörös jobb hátsó kereke furcsa táncot járt, majd az 5. kör közepe táján el is veszítette azt, így a továbbiakban már csak nézőként szemlélte a többiek küzdelmét, mely Karesz sikerével zárult, valamint Tóth Ricsi és Klenáncz József állhattak még a dobogóra.
A csapatversenyt a Túrkevei VSE csapata nyerte.
A versenyt színesítették még a megjelent amatőr versenyzők, akik látványos futamokkal szórakoztatták a közönséget.
A 2000 felettiek kasznis kategóriáját Bóna István, a 2000 alatti kategóriát Árpád Márk nyerte.
A Buggy kategóriában Benyó Máté diadalmaskodott (Szabó Krisztián Junior EB-t nyert autójával), aki a gyorsasági és a rallycross szakágak után ebben a szakágban is bizonyította rátermettségét.